Joga na stres

Czym jest joga?

W pośpiechu codziennych spraw i nawale obowiązków umyka nam gdzieś sedno życia. Coraz mniej nas cieszy, tracimy poczucie szczęścia i radości z każdej mijającej chwili. Jak temu zapobiec? Jak wrócić do stanu zadowolenia z siebie i z życia, mimo przeciwności, jak cieszyć się jak dziecko z tego co jest? Jak radzić sobie z wszechobecnym stresem paraliżującym normalne funkcjonowanie? I jak w końcu poczuć się lepiej we własnym ciele, z naszymi emocjami i szalejącymi myślami?
Człowiek to istota wielopłaszczyznowa.  A zatem sposobem na wzmocnienie siebie jest zintegrowanie trzech sfer funkcjonowania istoty ludzkiej: sfery fizycznej – praca z ciałem; sfery mentalnej – praca z emocjami i przekonaniami i sfery energetycznej (ducha) – praca nad energią życiową i poczuciem sensu istnienia. Takie kompleksowe podejście może przynieść pozytywne skutki: lepsze samopoczucie, poprawa stanu zdrowia, uspokojenie umysłu.  „Joga na Stres” proponuje Wam czerpanie z wielu źródeł, celem uzyskania jak najkorzystniejszych rezultatów. Przede wszystkim oprzemy się na spokojnej hatha jodze(Shivananda, Iyengar, joga akademicka), poszerzonej o ćwiczenia oddechowe i koncentrację umysłu. Będę również wykorzystywał praktyki jogi kundalini, Qigong i wiele innych, a zwieńczeniem każdych zajęć będzie rozbudowana relaksacja oparta na treningu autogennym Schultza, lub relaksacji Jacobsena.

Z czego składają się zajęcia?

Każde zajęcia składają się z:

  • rozgrzewki,
  • ćwiczeń fizycznych mających na celu wzmocnienie, regenerację i rozciągnięcie ciała,
  • świadomego oddechu,
  • praktyk skupienia i uspokojenia umysłu, (od czasu do czasu mantry)
  • długiej relaksacji.

Dla kogo ?

Joga na stres jest formą ćwiczeń przeznaczoną dla każdej osoby, bez względu na wiek i możliwości psychofizyczne. Jest dla tych, którzy potrzebują ciepłej, otwartej atmosfery akceptacji i zrozumienia, a w razie potrzeby pomocy z problemami związanymi ze stresem.

Korzyści

  • poznasz techniki rozluźniania i puszczania napięć
  • poprawisz funkcjonowanie układu odpornościowego, układu nerwowego i układu gruczołów dokrewnych
  • uelastycznisz swój kręgosłup
  • nauczysz się prawidłowo oddychać
  • uspokoisz chaos myślowy
  • poprawisz zdolność koncentracji
  • poprawisz pamięć
  • odkryjesz wewnętrzną przestrzeń ciszy i spokoju
  • poczujesz głębszy kontakt ze sobą.

Harmonogram zajęć jogi na stres

DZIEŃ GODZINA MIEJSCE
poniedziałek 17:45 Gdańsk Aniołki, szkoła podstawowa nr 15, ul. Smoluchowskiego 13
poniedziałek 19:30 Gdańsk Morena, fitnes Pro-Active ul. Marusarzówny 2/6
wtorek 19:00 GdańskWrzeszcz, JogaPark ul. Wajdeloty 12A
wtorek (medytacje) 20:30 GdańskWrzeszcz, JogaPark ul. Wajdeloty 12A
środa 19:30 Pruszcz Gdański, szkoła tańca Piruet ul. Kasprowicza 40
czwartek 17:00 GdańskWrzeszcz, JogaPark ul. Wajdeloty 12A
czwartek 19:15 Straszyn, szkoła podstawowa, ul. Starogardzka 48