Warsztaty, Zajęcia

STRES NATYCHMIASTOWA POMOC -PIĘĆ FILARÓW szczęśliwego i bezstresowego życia

Program „STRES NATYCHMIASTOWA POMOC…” przygotowany jest z myślą o wszystkich tych, którzy odczuwają na własnej skórze negatywne skutki długotrwałego stresu. Dla tych, którym ciśnienie związane ze stresem destabilizuje życie i nie pozwala normalnie szczęśliwie funkcjonować. Również dla tych, którzy potrzebują zmian w swoim życiu, a trudno im zrobić pierwszy krok.

Celem programu jest ukazanie uczestnikom nowatorskiego sposobu myślenia, a co za tym idzie, nowego sposobu postrzegania siebie i otaczającego świata. Odmiennego widzenia zmian zachodzących w życiu i wyzwań, które się pojawiają. Proponuję Tobie, abyś spojrzał(a) na siebie z innej perspektywy i obiektywnie ocenił, czy to co robisz do tej pory, sprawdza się i działa? Żebyś zadał sobie jedno kluczowe pytanie: Czy jesteś szczęśliwy? W tym warsztacie będę Ci towarzyszył na drodze odkrywania nowej rzeczywistości. Rzeczywistości, która Tobie sprzyja i Cię wspiera. Nie obiecuję Tobie cudów ani fajerwerków. Proponuję szczere otwarte spotkanie w atmosferze zrozumienia i szacunku.

Głównym założeniem jest bardzo kompleksowe podejście do tego tematu. Trzeba zdawać sobie sprawę że sam stres jest czubkiem góry lodowej, jest jedynie rezultatem określonego stylu życia. Bez istotnych zmian w tym zakresie nie jest możliwe trwałe zniwelowanie skutków stresu. Istota ludzka funkcjonuje na wielu poziomach: fizycznym (ciało), mentalno-emocjonalnym (rozum, ego emocje) i duchowym (sens życia, wewnętrzny spokój). Jedynie zintegrowana praca, bez pomijania jakiejkolwiek ze sfer życia, może dać zadowalające rezultaty.

Dlatego na warsztacie przede wszystkim zajmuję się profilaktyką i kształtowaniem postaw sprzyjających odporności na stres. Budowaniem wewnętrznej siły w oparciu o uniwersalne zasady, które się wyznaje, w połączeniu z praktycznym zastosowaniem technik i ćwiczeń minimalizujących skutki występowania stresu. Program „STRES NATYCHMIASTOWA POMOC…”, w zależności od potrzeb, może składać się z dwóch odpowiednio skomponowanych części:

  • Teoretycznej – gdzie przedstawione będzie pojęcie stresu w kontekście różnych podejść psychologicznych. Omówione będą procesy biochemiczne i fizjologiczne związane z powstawaniem stresu, jak i sposoby jego niwelowania. Położony będzie nacisk na kluczową rolę, jaką odgrywa świadomość i zmiana stylu życia w kształtowaniu postaw wolnych od napięć i stresu. Dowiecie się również wiele dobrego na temat naturalnych sposobów radzenia sobie z tym zjawiskiem.
  • Praktycznej, gdzie zaprezentowane będą podstawowe techniki pracy z ciałem w formie praktyk uelastyczniających kręgosłup i wzmacniających układ nerwowy i odpornościowy, szczególnie narażone na negatywne wpływy długotrwałego stresu. Poznamy zasady prawidłowego głębokiego oddechu. Zaznajomimy się z technikami uspokajania umysłu. Będziemy obserwować swoje emocje i nauczymy się adekwatnie reagować na „sytuację życiową”. Szereg tych ćwiczeń będzie można wykorzystać bezpośrednio w swoim miejscu pracy, lub w domu bez konieczności stwarzania dodatkowych warunków przestrzennych. Doświadczycie również rozluźniających praktyk relaksacyjnych. Dowiemy się jak radzić sobie z natarczywymi myślami i chaosem myślowym, jak wzmocnić koncentrację i na koniec jak czerpać radość z życia pełnymi garściami!!!

W zależności od potrzeb i możliwości czasowo-przestrzennych obydwie części mogą być odpowiednio rozbudowane i tak dopasowane, aby uzyskać optymalne rezultaty i korzyści dla uczestników.

KORZYŚCI dla FIRM i INSTYTUCJI:

  • wzrost wydajności i skuteczności działań,
  • przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu,
  • spadek zachorowalności wśród personelu,
  • wyższy poziom zadowolenia z pracy i pogłębienie relacji z firmą,
  • polepszenie relacji z przełożonymi, podwładnymi, współpracownikami i klientami.

KORZYŚCI INDYWIDUALNE:

  • uspokojenie chaosu myślowego
  • poprawienie zdolności koncentracji i pamięci
  • rozwój cech charakteru sprzyjających odporności na stres
  • nauka łatwych do powtórzenia w domu, bądź pracy ćwiczeń związanych z rozluźnianiem i puszczaniem napięć, oraz prawidłowym oddechem
  • polepszenie umiejętności radzenia sobie w wymagających sytuacjach
  • nauka technik wyciszenia i uspokojenia umysłu, koncentracji na chwili bieżącej rozumianej jako samoobserwacja myśli i emocji, dająca możliwość bardziej świadomej i zrównoważonej odpowiedzi na bodźce zewnętrzne, bez nawykowych ograniczających reakcji.

Medytacja jest łatwa

Jednodniowy warsztat „Medytacja jest łatwa” w sposób praktyczny pozwoli doświadczyć zjawiska medytacji. Różne techniki wywodzące się z wielu tradycji i szkół dadzą szansę wybrania dla siebie najbardziej odpowiadającej formy medytacji i włączenia jej do codziennej praktyki. Oprócz przygotowania do medytacji klasycznej (nastawienie, odpowiednia pozycja, determinacja), również koncentracja na oddechu, medytacja w ruchu i relaksacja, a także część teoretyczna. Warsztat przeznaczony jest dla każdego, kto zawsze chciał zacząć medytować, a nie wiedział jak, lub nie miał czasu zrobić pierwszego kroku.

Coraz większa liczba, potwierdzonych przez naukowców badań, wskazuje, że medytacja redukuje napięcia, wprowadza spokój do naszego życia i pozytywnie wpływa na zdrowie. Zmniejsza ciśnienie krwi i ogranicza ryzyko chorób serca. Niesie ze sobą również korzyści psychologiczne, takie jak redukcja lęków i depresji, pomaga w zmaganiach z bólem chronicznym i spowodowanym wypadkami, ogranicza uzależnienia powodowane w dużej mierze stresem. W sposób istotny wpływa na rozrost i reorganizację sieci neuronowej w mózgu i korze mózgowej, co bezpośrednio przekłada się na poprawę pamięci, łatwość w koncentracji i skupianiu się, oraz odgrywa rolę chroniącą przed niekorzystnymi zmianami starczymi w mózgu (demencja). Ale także, a właściwie przede wszystkim, zmniejsza niepewność w aspekcie transcendentalnym, przybliżając nas do odpowiedzi na zasadnicze pytanie o sens życia.

Joga na stres

W pośpiechu codziennych spraw i nawale obowiązków umyka nam gdzieś sedno życia. Coraz mniej nas cieszy, tracimy poczucie szczęścia i radości z każdej mijającej chwili. Jak temu zapobiec? Jak wrócić do stanu zadowolenia z siebie i z życia, mimo przeciwności, jak cieszyć się jak dziecko z tego co jest? Jak radzić sobie z wszechobecnym stresem paraliżującym normalne funkcjonowanie? I jak w końcu poczuć się lepiej we własnym ciele, z naszymi emocjami i szalejącymi myślami?

Człowiek to istota wielopłaszczyznowa.  A zatem sposobem na wzmocnienie siebie jest zintegrowanie trzech sfer funkcjonowania istoty ludzkiej: sfery fizycznej – praca z ciałem; sfery mentalnej – praca z emocjami i przekonaniami i sfery energetycznej (ducha) – praca nad energią życiową i poczuciem sensu istnienia. Takie kompleksowe podejście może przynieść pozytywne skutki: lepsze samopoczucie, poprawa stanu zdrowia, uspokojenie umysłu.  „Joga na Stres” proponuje Wam czerpanie z wielu źródeł, celem uzyskania jak najkorzystniejszych rezultatów. Przede wszystkim oprzemy się na spokojnej hatha jodze(Shivananda, joga akademicka), poszerzonej o praktyki jogi kundalini, oraz ćwiczenia oddechowe i koncentrację umysłu. Zwieńczeniem każdych zajęć będzie pogłębiona relaksacja.

Zajęcia składają się z:

  • rozgrzewki,
  • ćwiczeń fizycznych mających na celu wzmocnienie, regenerację i rozciągnięcie ciała,
  • świadomego oddechu,
  • praktyk skupienia i uspokojenia umysłu,
  • długiej relaksacji.
  • Joga na stres jest formą ćwiczeń przeznaczoną dla każdej osoby, bez względu na wiek i możliwości psychofizyczne. Jest dla tych, którzy potrzebują ciepłej, otwartej atmosfery akceptacji i zrozumienia, a w razie potrzeby pomocy z problemami związanymi ze stresem.

Korzyści z zajęć:

  • poznasz techniki rozluźniania i puszczania napięć
  • poprawisz funkcjonowanie układu odpornościowego, układu nerwowego i
  • układu gruczołów dokrewnych
  • uelastycznisz swój kręgosłup
  • nauczysz się prawidłowo oddychać
  • uspokoisz myśli
  • poprawisz zdolność koncentracji
  • odkryjesz wewnętrzną przestrzeń ciszy i spokoju
  • poczujesz głębszy kontakt ze sobą.