Mindfulness - Gutral - Akademia Redukcji Stresu

Mindfulness

Mindfulness jest niczym innym jak świadomą obecnością, czyli uważnym kierowaniem swojej uwagi na to, czego doznaje się w danej chwili, bez wybiegania myślami w przyszłość, ani wracania do przeszłości, bez oceny tego co jest, przyjmując takie jakie jest.  Jeśli więc jesteś właśnie na życiowym zakręcie, trudne emocje nie odpuszczają, a zdrowie  podupada. Albo  związek nie daje satysfakcji, a bycie w ciągłym biegu doprowadza Cię do spadku energii, nastroju i chęci do życia. Na domiar złego praca nie jest pasją i jesteś stale w niedoczasie zestresowany/a i zmęczony/a. Wydaje się zatem, że recepta na ogarnięcie tego całego bałaganu i okiełznanie chaosu  jest relatywnie prosta:

Zapraszam na 8-tygodniowy kurs mindfulness (MBCT – Mindfulness-Based Cognitive Therapy). Jest to specjalnie stworzony program, który łączy elementy psychologicznej terapii poznawczej z praktyką medytacji uważności. Ma na celu umożliwić uczestnikom osiąganie stanu uważności, opisywanego jako rodzaj nieoceniającej uwagi, skoncentrowanej na teraźniejszości. Stan ten charakteryzuje się tym, że każdy pojawiający się w polu uwagi „obiekt”, jak np. myśl, emocja czy też odczucie somatyczne, jest jedynie zauważany i akceptowany, bez dłuższego rozmyślania nad nim. Osiągnięcie tego stanu umożliwia obserwowanie doznań płynących z umysłu i z ciała, bez automatycznego reagowania na nie, co zatrzymuje proces popadania w „spiralę” negatywnego myślenia i ruminacji. Program MBCT uczy większej świadomości własnych myśli i uczuć, nie utożsamiania się z nimi, traktowania ich raczej jako przelotnych wytworów umysłu niż jako dokładnego odzwierciedlenia rzeczywistości. Uczestnicy Programu są zachęcani, aby zakończyli walkę ze swymi myślami, uczuciami i doznaniami somatycznymi oraz przestali stosować nieefektywne strategie polegające na unikaniu ich doświadczania. Zamiast tego uczą się świadomego otwierania się w pełni na pojawiające się w umyśle doznania i pozostawania z nimi w kontakcie.

Dla kogo:

  • Dla osób odczuwających trudne emocje i negatywne myśli,
  • Dla osób przechodzących wyzywający etap w życiu,
  • Dla odczuwających duże napięcia związane ze stresem,
  • Dla ludzi z dolegliwościami somatycznymi, napadami lęku, kłopotami z odżywianiem, snem, lub po ciężkiej chorobie,
  • Dla tych, którzy pragną odnaleźć swoje miejsce w życiu,
  • Dla tych wszystkich, którzy chcą nauczyć się jak radzić sobie z trudami codziennego życia,
  • I na koniec dla tych, którzy chcą być szczęśliwi i cieszyć się z każdej bieżącej chwili.

Z czego składa się 8-tyg program MBCT:

  • Czas trwania – 8 tygodni, 8 stacjonarnych spotkań po 2,5h, raz w tygodniu w niedziele 18:30-21.00, pierwsze spotkanie 02.10.2022
  • Jeden cały dzień uważności 7h (sobota 19.11.22 do ustalenia),
  • Niezbędna rozmowa wstępna kwalifikująca na kurs,
  • Możliwość konsultacji z nauczycielem telefonicznie, mailowo, lub osobiście,
  • Regularna praktyka własna (praca domowa) pomiędzy spotkaniami około 1h dziennie, korzystając ze skryptu i z udostępnionych nagrań,
  • Kameralne grupy max 12 osób w JogaPark w Gdańsku Wrzeszczu ul. Wajdeloty 12A – w wyjątkowych przypadkach istnieje opcja uczestnictwa hybrydowego (część spotkań online).

Aby otrzymać certyfikat ukończenia 8-tyg kursu mindfulness (MBCT) nie można opuścić więcej niż jedne zajęcia, które i tak dobrze będzie odrobić w formie online .

Korzyści:

  • wyciszysz chaos myślowy,
  • zyskasz balans emocjonalny,
  • poczujesz własną sprawczość,
  • nauczysz się skupiania uwagi i konstruktywnego podchodzenia do pojawiających się wyzwań,
  • zyskasz dostęp do postawy cechującej się bezstronnością, spokojem i wewnętrzną stabilnością,
  • wyrobisz w sobie postawę akceptacji i nieosądzania,
  • nauczysz się technik „osadzania” się w chwili bieżącej, bez kompulsywnej potrzeby rozpamiętywania przeszłości i uciekania w przyszłość,
  • nabędziesz umiejętności świadomego relaksowania się i obniżania objawów psychosomatycznych spowodowanych stresem,
  • poznasz doświadczalnie nowe, niestosowane do tej pory, sposoby reagowania na obniżony nastrój i negatywne myślenie,
  • dowiesz się jak można zastępować automatyczne reakcje świadomymi wyborami,
  • będziesz w stanie stosować praktyki uważności w codziennym życiu,
  • możliwe, że będzie to wielki krok do przodu dla osób z zaburzeniami lękowymi, odżywiania, snu.

O najbliższym kursie lub warsztacie dowiesz się tutaj